A Detroit Motor Show alkalmával lép először porondra a 2009-es Honda Insight hibridautó

Detroitban, az Észak-Amerikai Nemzetközi Autókiállításon lép első alkalommal a nyilvánosság elé a vadonatúj, 2009-es Honda Insight hibridautó.

Az Insight új szintre lépett a hibrid járművek fejlődési folyamatában; a Honda Beépített Segédhajtómű (IMA) technológiáját felhasználó, mindössze 4,4 liter/100 km fogyasztású és csupán 101 g/km CO2-kibocsátású autó immár sokkal könnyebben elérhető a világ hibridautó-vásárlói számára.

Shigeru Takagi, a Honda Motor Europe elnöke így kommentálta az Insight bemutatkozását: “A Honda közel egy évtizede forgalmaz hibrideket, de ez az első alkalom, hogy technológiánkat egy kedvező árú, ötüléses, ötajtós modellben kínáljuk. Az Insight egy könnyen kezelhető, a vezetést segítő (Eco Assist) berendezéssel ötvözi díjnyertes IMA-technológiánk előnyeit, így vevőink optimális szintre csökkenthetik autójuk fogyasztását. A villanymotor és a rendkívül hatékony benzinmotor kettősével hajtott Insight nemcsak rendkívül alacsony CO2-emissziót kínál az autósoknak, hanem az N2O-hoz hasonló, üvegházhatású gázokból is kevesebbet bocsát ki.”

Az ötajtós, ferdehátú formaterv egyike azon stíluselemeknek, amelyek a rendkívül áramvonalas kialakítású Honda FCX Clarity üzemanyagcellás autóból származnak. A letisztult profil kialakításához az Insight karosszériáját úgy tervezték meg, hogy tömegközéppontja alacsony, ötszemélyes utastere pedig tágas legyen, így az autó egyszerre kínál kiegyensúlyozott, könnyű kezelhetőséget és rugalmas kocsibelsőt.

Annak érdekében, hogy az Insight tulajdonosai teljes egészében kihasználhassák a hibrid technológia előnyeit, az autót felszerelték egy új interaktív, vezetőközpontú fogyasztáscsökkentő berendezéssel, a Környezettudatos Vezetést Segítő Rendszerrel (Eco Assist). Az Eco Assist az alábbi funkcióikkal rendelkezik:

  • A vezető által választható ECON üzemmód, amely optimálisan hangolja össze a fokozatmentes váltómű, a motor és a hajtáslánc más elemeinek vezérlését az üzemanyag-takarékosság érdekében;
  • a vezetőt informáló funkció, amely a sebességmérő műszer háttérszínének változtatásával azonnali visszajelzést ad, így segítve a takarékosabb autózást; valamint
  • a takarékos vezetést értékelő funkció, amely ugyanúgy képes visszajelzést adni az aktuális utazás takarékos voltáról, mint hosszú időre visszamenőleg értékelni a vezetési stílust.

A biztonságosság legfontosabb elemei a Fejlett Ütközési Kompatibilitású Karosszériaszerkezet (ACE), amely nagyobb védelmet nyújt az autóban ülőknek, és segít a másik járműben keletkező károk csökkentésében is; valamint az autó első részének kialakítása, aminek révén csökkenthetők a gyalogosgázolásból eredő sérülések.

Minden új Insight alapfelszereltségének része a 60/40 arányban ledönthető és előrehajtható hátsó üléssor, a kétzónás digitális műszerfal, az automatikus klímaberendezés, az elektromos ablakemelők, a menetstabilizáló elektronika (VSA), a magasságában és mélységében állítható kormánykerék, és az MP3-kompatibilis audiorendszer külső jack-csatlakozóval és sebességérzékelő hangerő-szabályozással.

A magasabb szintű felszereltséggel készült Insight modellekhez jár még sebességtartó automatika, hat hangszórós audiorendszer USB audio-csatlakozóegységgel, a kormány mögött elhelyezett váltófülek, valamint a Honda Műholdas Navigációs Rendszere beszédfelismerés funkcióval.

Minden Insight modellt a fejlett 1,3 literes, SOHC, alumíniumblokkal készülő, i-VTEC vezérlésű benzinmotor hajt, amely fokozatmentes automatikus váltóhoz (CVT) kapcsolódik. A rendkívül takarékos üzem és az alacsony károsanyag-kibocsátás érdekében a hagyományos erőforrás mellett az autó mozgatásában a Honda Beépített Segédhajtómű (IMA) hibrid rendszere is közreműködik.

Az Insight IMA rendszerének része egy 14 lóerős villanymotor, egy fejlett akkumulátor-csomag, valamint a kompakt kialakítású Intelligens Energia Egység (IPU) - ezek révén visszanyerhető az autó fékezése vagy lassítása során keletkező kinetikus energia, amely szükség esetén felhasználható az autó hajtásában a gyorsítások során. Az ultrakompakt kialakítású IMA rendszer akkumulátorai és IPU-egysége a jármű padlólemezének hátsó részében helyezkednek el, így teljes egészében kihasználható a 60/40 arányban dönthető és előrehajtható hátsó ülések kínálta előny.

Az IMA rendszer lehetővé teszi az autó tisztán elektromos hajtását is kis és közepes sebességtartományokban. A rendszer a benzinmotor hengereit is lezárja lassításkor, és leállítja a motort, amikor az autó megáll.

A Honda vezető szerepet játszik a tisztább, takarékosabb jármű-technológiák kifejlesztésében; a vállalat 1999-ben mutatta be az eredeti Insight modellt, amely az első, kereskedelmi forgalomban kapható benzines-elektromos hibridautó volt Európában és az USA-ban. A Honda azt tervezi, hogy globális hibrid-eladásait évi 500.000 darabra növeli az Insight révén, amit olyan modellek követnek majd, mint a CR-Z tanulmányra épülő jármű, vagy a Jazz hibrid változata.

A Honda a fosszilis üzemanyagok alternatíváinak kifejlesztésében is úttörőnek számít: e törekvések eredménye a nulla emissziójú, hidrogénhajtású Honda FCX Clarity üzemanyagcellás autó, a világ legfejlettebb sorozatgyártású autója.