A 2009-es NBAA konferencián a Honda Aircraft Company fontos mérföldkövet jelentett be HondaJet, Advanced Light Jet Programjával kapcsolatban

  • Elkészültek a légi alkalmassági tesztre alkalmas első repülőgép főbb szerkezeti egységei
  • Indul a repülőelektronikai készülékek gyártása
  • Befejeződött az első repülés az Advanced Systems Integration teszt-repülőtéren
  • Megerősítették, hogy rendelkezésre áll a fedélzeti szórakoztató rendszer
  • Bejelentették a Flight Ready™ karbantartási programot
  • Megkezdődött a HondaJet gyártóüzem építése
  • Formába öntötték a FedEx® logisztikai partnerséget

A Honda Aircraft Company, Inc. a National Business Aviation Association (NBAA) éves konferenciáján jelentette be az iránymutató HondaJet sugárhajtású repülőgép-programban elért jelentős előrelépést, többek között a légi alkalmassági tesztre alkalmas első repülőgép sárkányszerkezetének elkészültét. Úgyszintén bejelentették, hogy a sorozatgyártású repülőgéphez megfelelő, jelentősen tökéletesített repülőelektronikai berendezéseket választottak ki, köztük az új, élvonalbeli Garmin G3000-et, illetve sikeresen végrehajtották az első repülést a Honda kiváló Advanced Systems Integration teszt-létesítményében, valamint beindították a Honda teljes körű Flight Ready™ karbantartási programját, és a logisztikai partnerséget a FedEx® céggel.

Programfejlesztés

A légi alkalmassági tesztre alkalmas első repülőgép 2010 elejére tervezett szűzrepülésének előkészítéseként a Honda lényeges szerkezeti változtatásokat hajtott végre a leendő gép törzsén, szárnyán, farkán és egyéb szerkezeti elemein. A légi alkalmassági tesztre alkalmas repülőgép gyártását a Honda és az FAA minőségellenőrzési szakembereinek szigorú felügyelete alatt végzik.

Új, fejlett HondaJet repülőelektronika

A gyártásra kerülő HondaJet fedélzeti rendszerei között a Honda igényeire szabott, következő generációs Garmin® G3000 készülék is szerepel, három darab, fekvő formátumú, 14 colos képernyővel és két érintőképernyővel, amelyekről az elektronikát lehet vezérelni, illetve a repülési terveket lehet betáplálni. A HondaJet Avionics Suite a könnyű üzleti repülőgépeken fellelhető legfejlettebb képernyős pilótafülkei műszerezés.

Fejlett Rendszerintegrációs Tesztlétesítmény (Advanced Systems Integration Test Facility – ASITF)

A Honda Aircraft Company végrehajtotta az első sikeres repülést a HondaJet Fejlett Rendszerintegrációs Tesztlétesítményben (ASITF), amely a cég kutatási-fejlesztési komplexumában (Greensboro, North Carolina) található.

HondaJet utastér-kezelési és utas-szórakoztatási rendszer

A Honda Aircraft Company megerősítette, hogy a gyártásra kerülő HondaJet opcióként megkapja az integrált EMTEQ SkyPro® utastér-kezelési és utas-szórakoztató rendszert, digitális, nagyfelbontású, érintőképernyős interfészekkel.

Flight Ready™ karbantartási program

A Honda bemutatta HondaJet Flight Ready™ karbantartási programját, amely maximumra növeli a repüléssel töltött időt, és minimumra csökkenti a karbantartási költségek ingadozását. A  Flight Ready™ elérhetővé teszi a HondaJet által jóváhagyott anyagokat és szolgáltatásokat, ahol és amikor az ügyfélnek igénye van rájuk.

HondaJet gyártóüzem

A tereprendezéssel és a szerkezetállítással megkezdődött a HondaJet gyártóüzemének építése a Honda Aircraft Company' központjában (Greensboro, North Carolina). A 25 ezer négyzetméteres létesítményben, amelynek befejezését 2011 februárjára tervezik, állítják majd elő a HondaJet repülőgépeket, ezenkívül itt végzik a próbarepüléseket és a pilótaképzést is. 

FedEx® partnerség

A 2009-es NBAA konferencia alkalmával a Honda Aircraft Company és a Federal Express üzleti partnerséget kötött, amelynek célja világviszonylatban logisztikai támogatást nyújtani a HondaJet gyártásához és vevőszolgálatához. 

A HondaJet

A Honda Aircraft Company, Inc., a Honda Motor Company, Ltd., száz százalékos tulajdonában álló leányvállalat, 2006 októberében kezdte meg az Egyesült Államokban a fejlett, újszerű HondaJet értékesítését, és már jóval több mint száz megrendelést könyvelhetett el. A 3.9 millió dolláros HondaJet a Honda legelső kereskedelmi repülőgépe, amely jelentősen hozzájárul a vállalat dinamizmusáról és rendkívüli hatékonyságáról kialakult képhez. A HondaJet prototípus több mint 500 órányi próbarepülést hajtott végre, 420 csomós (780 km/óra) csúcssebességet és 43 ezer lábnyi (13.000 m) magasságot érve el.

A HondaJet számos újszerű műszaki megoldást sorakoztat fel a repülőgép-építésben, a szárny felett elhelyezett hajtómű például nagymértékben növeli a repülési teljesítményt és csökkenti a légellenállást, illetve a fogyasztást. Az innovatív gép kisebb zajt kelt, amikor elrepül felettünk, ezenkívül a szokottnál tágasabb az utas- és poggyásztere. A HondaJet két darab kimagasló hatékonyságú GE Honda HF120 turboventilátoros sugárhajtóművel készül.

További információk a HondaJetről: www.hondajet.com.